måndag 19 november 2012

Mums mums och mamamacarons

 
Jag gjorde egna mums mums i helgen. De är jättelätta att göra!
 
För de behöver du
Smörgåsrån
200 gr mjölkfri chocklad
3 äggvitor
     1 dl socker
0,5 dl florsocker
 

Tryck ut smörgåsrån  till små rundor med t.ex. hjälp av ett litet glas.
Vispa äggvitorna och florsockret + strösocker till en pösig maräng.

Spritsa marängfluffet toppigt över smörgåsrånen.
Ställ de sedan i frysen i 30 minuter för att de ska stelna till.

Smält chockaden över ett vattenbad och doppa marängtopparna i den. Låt de stelna till... dekorera med t.ex. kokos. (Detta glömde jag bort :))

Sedan är det bara att mumsa!

OCH...Även fast jag inte får till de där "fötterna" på macaronsen så kan inte jag låta bli de.. ;) Så ikväll bjöds det på några mamamacarons till en väninna som snart blir mamma. Det där lilla M:t på Macaronsen gör de till Mamamacarons ;)!

Fyllningen var chocklad smält med havregrädde och vanilj. De var jättegoda tycker jag!





1 kommentar: