fredag 16 november 2012

Tredje macaronsförsöket. Nu tar jag en paus!

Nu har jag försökt baka de här macaronsen för 3e gången och jag får bara inte till det. Jag vet inte vad det är jag gör fel. Det är ren vetenskap bakom macaroonsen även fast receptet verkar så otroligt enkelt. Det är det svåraste jag någonsin gett mig på inom bak!
Jag har låtit äggvitorna vila i rumstemperatur i nästan 24 timmar, jag har malt mandeln jättefin, jag har låtit de vila innan de sätts in i ugnen ... jag har gjort allt! Men NEJ, de blir inte så där fina som macaroons ska vara. De får inga fötter!!!
Dock är de helt otroligt goda. Jag har som fyllning Nöt-Créme som säljs bland smågodis i matbutiker (småpåsar). Den är så god och har absolut ingen mjölk i!
Så även fast de här macaroonsen inte blev så fina så blir de garanterat uppätna i helgen :)

Jag tar en paus från de här nu och återkommer om ett tag med ett försök till- för jag ger aldrig upp :) (även fast jag påstod det igår)
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar