söndag 25 november 2012

Tårta för att fira den nyfödda babyn



Igår gav jag denna babytårta till min väninna och hennes fästman, som har precis blivit föräldrar. Den där lilla babyn har varit så otroligt efterlängtad! Jag tycker väldigt mycket om barn så hon har en alldeles speciell plats hos mig. Vi har kallat henne för "fisken" innan hon föddes så därför tänkte jag att jag vill få med en fisk på denna tårta. Det blev den där lilla rosa fisken med napp på :) Utöver det så har jag de där små rosa skorna som jag tycker blev riktigt söta.
 
Tårtan är inte mjölkfri! Den innehåller vitchockladmousse och hallonmousse. Dock ska jag testa samma fyllning helt mjölkfritt om en vecka så får ni höra om det blev bra! Jag fyllde den dagen innan jag gav bort den så den fick verkligen bli så god som möjligt i kylen. Dekoreringen gjorde jag såklart samma dag!
 
Jag tycker väldigt mycket om att göra tårtor- det är bland det roligaste jag vet :)!
 
Stort grattis igen mina vänner, ni kommer bli fantastiska föräldrar!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar